23
Sep
11

Ghidul farmacistului in comunicarea cu pacientul


Avem dosebita plăcere de a vă prezenta şi recomanda cu multă caldură, cartea
“Ghidul farmacistului în comunicarea cu pacientul”

“Cuvântul este sunet şi culoare, e mesagerul gândului uman” T. Vianu

Din Argument (din partea autorilor):
“Deoarece a comunica nu înseamnă totdeauna a vorbi, ne-am propus ca să oferim farmaciştilor, în special farmaciştilor practicieni, un ghid care să conţină cunoştinţele de bază de la care să înceapă să-şi dezvolte abilităţile de comunicare cu pacientul. Cu ajutorul acestui ghid de comunicare, farmacistul va avea la îndemână un instrument de lucru viabil în practica farmaceutică prin care expertiza şi cunoştinţele de specialitate vor avea cu adevărat valoare şi vor fi puse în slujba pacientului şi a nevoilor sale.”

În continuare, vă prezentăm care este structura acestei cărţi:

Capitolul 1.
IDENTITĂŢILE ASISTENŢEI FARMACEUTICE
1.1.Conotaţii conceptuale
1.2.Profesia de farmacist
1.2.1.Farmacia
1.2.2.Pacientul
1.2.3.Medicamentul
1.2.3.Relaţia farmacistului cu pacientul

Ce aflăm din acest capitol? În primul rând vom găsi răspunsuri la următoarele întrebări:
1.Ce este conceptul de asistenţă farmaceutică (pharmaceutical care) la nivel mondial?.. dar naţional?????
2.Ce înseamnă a fi farmacist? Ce reprezintă profesia de farmacist în contextul legislativ? Care este legătura/relaţia sa cu pacientul?

Capitolul 2.
TIPOLOGIILE STRUCTURALE ALE ACTORILOR
2.1.Farmacistul
2.1.1.Farmacistul ineficient
2.1.2.Farmacistul eficient
2.2.Pacientul
2.2.1.Pacientul – dominant şi sociabil
2.2.2.Pacientul – trăsături de personalitate
2.2.3.Pacientul – dificil
2.2.4.Pacientul – persoană CES
În acest capitol găsim răspunsuri la întrebările: Ce este eficacitatea? Ce este eficiența? (pentru că a fi eficace nu înseamnă întotdeauna a fi şi eficient), dar şi
– Diferentele dintre farmacistul eficient si ineficient si care sunt elementele de forta ale farmacistului;
– iar pacienţii? ….Pacientii sunt atât de diferiţi, uneori chiar foarte dificili.

Capitolul 3.
INTELIGENŢA EMOŢIONALĂ ÎN COMUNICARE
3.1.Identităţi conceptuale
3.2.Teoria inteligenţelor multiple
3.3.Educarea inteligenţei emoţionale
3.4.Aplicaţie – test pentru inteligenţa emoţională
Ce descoperim în acest capitol?
– Că inteligenţa emoţională există. Ce este inteligenţa emoţională? De ce trebuie să ne educăm inteligenţa emoţională? Cum ne ajută? Ce beneficii obţinem?
– …Chiar ne putem testa inteligenţa emoţională într-o aplicaţie.

Capitolul 4.
ROLUL COMUNICĂRII INTERPERSONALE
4.1.Elemente introductive
4.2.Scopul comunicării interpersonale
4.3.Modele de comunicare
4.4.Tipuri de comunicare
4.5.Comunicarea asertivă
4.6.Eficienţa şi ineficienţa comunicării
4.7.Bariere în comunicare
In acest capitol ne dăm seama că a vorbi nu înseamnă totdeauna a comunica!
Identificăm si definim ce este comunicarea, de ce comunicăm, care sunt modelele de comunicare şi tipurile de comunicare. De asemenea, aflăm că ideal ar fi să fim asertivi în comunicare şi că de cele mai multe ori, pentru a fi eficienţi în procesul de comunicare este necesar să depaşim o varietate de tipuri de bariere.

Capitolul 5.
ETICA ŞI DEONTOLOGIA COMUNICĂRII CU PACIENTUL
5.1 Codul deontologic al farmacistului
5.2 Aplicarea codului deontologic al farmacistului în comunicarea cu pacientul
5.3 Eliberarea produselor farmaceutice respectând Codul de deontologie profesională
Ei, dar comunicarea profesională are şi reguli!
În contextul relaţiei farmacist-pacient aspecte legate de comunicare sunt prinse in Codul Deontologic al Farmacistului. In acest capitol aflăm despre cum putem comunica corect şi profesional cu pacientul, în acord cu etica şi deontologia profesională, confidenţialitatea informaţiei fiind una din obligaţiile farmacistului.

Capitolul 6.
COMUNICAREA CU PACIENTUL
6.1 Tehnici de comunicare în farmacie
6.2 Comunicarea non-verbală – elemente de bază
6.3 Barierele comunicării în farmacie
6.4 Alte mijloace de comunicare cu pacientul
6.5 Povestea terapeutică în comunicarea cu pacientul
6.6 Atitudinea în comunicare cu pacientul
In acest capitol … a comunica corect cu pacientul presupune să avem un bagaj minim de tehnici de comunicare, la care se adaugă şi ceea ce comunicăm non-verbal. Acest capitol oferă şi un minighid (altfel, destul de bogat) al informaţiilor absolut necesare pacientului.
Ce este ascultarea empatică şi care este importanţa sa în procesul de comunicare? Vom afla tot din acest capitol. Apoi… uneori este necesar să identificăm cu atenţie barierele de comunicare din farmacie sau chiar să apelăm la alte mijloace de comunicare, inclusiv povestea terapeutică. Iar totu, TOTUL ţine de atitudine!

Capitolul 7.
APLICAŢII PRACTICE
Transmiterea informaţiilor pacientului pentru administrarea diferitelor forme farmaceutice
7.1.Administrarea comprimatelor şi capsulelor
7.2. Administrarea soluţiilor orale şi siropurilor
7.3. Administrarea oculară a medicamentelor
7.4. Administrarea auriculară a medicamentelor
7.5. Administrarea nazală a medicamentelor
7.6. Administrarea pe cale inhalatorie a medicamentelor
7.7. Administrarea rectală a medicamentelor
7.8. Administrarea vaginală a medicamentelor
7.9. Administrarea topică a medicamentelor
Acest capitol este foarte util şi necesar în exersarea tehnicilor de comunicare şi formarea unor deprinderi corecte în practica farmaceutică, una din multele cărămizi ale profesiei de farmacist.

Farmacistul secolului XXI îşi desfăşoară activitatea într-o societate dinamică, informatizată, într-o permanentă evoluție şi mişcare, un adevărat secol al vitezei. De aceea, rolul GHIDULUI FARMACISTULUI ÎN COMUNICAREA CU PACIENTUL este de a da plus valoare farmacistului în sistemul de sănătate şi nu numai. Farmacistul modern este practicianul “pharmaceutical care”, centrat pe pacient, responsabil de rezultatul terapeutic şi îmbunătăţirea stării de sănătate a acestuia, comunicarea cu pacientul fiind puntea şi punctul de legătură dintre medicament și eficiența sa.

Succes!

Autorii

AURA RUSU, asistent universitar doctorand, farmacist primar, formator de formatori

MARIA DORINA PAŞCA, şef lucrări universitar, doctor în psihologie, psiholog principal supervizor, formator de formatori

GABRIEL HANCU, şef lucrări universitar, doctor în ştiinţe farmaceutice, farmacist primar

Cât costă?
Preţ: modic, de criza, 25 lei
Unde se găseşte?
La autori, UMF Tg. Mureş,


37 Responses to “Ghidul farmacistului in comunicarea cu pacientul”


  1. 1 Cezar PELIN
    iulie 3, 2012 la 11:23 pm

    Buna seara. Cum as putea intra in posesia unui exemplar? Va multumesc

  2. 6 DRAGHICI
    octombrie 28, 2012 la 6:58 pm

    sunt de acord prin posta. Multumesc!

  3. 10 Adriana Rusu
    noiembrie 22, 2012 la 2:47 pm

    Buna ziua, doresc sa achizionez urgent Ghidul farmacistului, cum procedez?

  4. 12 raluca
    decembrie 8, 2012 la 5:38 pm

    ralucapurcel@yahoo.com .se mai poate comanda acest ghid? va rog sa ma contactati. multumesc

  5. 14 Dana
    ianuarie 14, 2013 la 11:40 am

    Buna m-ar interesa sa cumpar aceasta carte.La ce pret se vinde?

  6. 16 chitic
    februarie 15, 2013 la 7:28 pm

    Buna seara . Cum as putea intra in posesia unui exemplar ? Va multumesc

  7. 18 Raluca Dancu
    martie 3, 2013 la 3:34 pm

    Buna ziua. As dori sa achizitionez si eu acest ghid de comunicare cu pacientul in farmacie. adresa mea de mail este dancuraluca@yahoo.com

  8. 21 Alexandra Bounegru
    mai 9, 2013 la 11:14 am

    Buna ziua. As dori sa cumpar si eu aceasta carte.

  9. 24 Musala Carmen
    octombrie 9, 2013 la 8:35 pm

    Buna seara!As dori sa achizitionez aceasta carte ! Imi puteti spune va rog cum sa procedez?

  10. 30 Musala Carmen
    octombrie 9, 2013 la 10:25 pm

    Chiar va rog ,sunt interesata cu siguranta.Voi astepta!

  11. 31 catalina
    noiembrie 26, 2013 la 10:32 am

    buna ziua!as dori sa achizitionez si eu aceasta carte daca ati reusit sa o retipariti..

  12. martie 26, 2014 la 10:21 am

    Buna ziua !

    As dori si eu un exemplar daca ati reusit retiparirea cartii; adresa de e-mail este: danielafratiman@yahoo.com.
    Multumesc si astept vesti bune de la dvs.

  13. 36 Tupu Anca
    octombrie 8, 2014 la 9:27 pm

    Buna ziua!
    as dori si eu un exemplar! Multumesc


Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: